EDUCAÇÃO E COVID-19: A ARTE DE REINVENTAR A ESCOLA MEDIANDO A APRENDIZAGEM “prioritariamente” PELAS TDIC
DOI:
https://doi.org/10.36524/ric.v6i1.713Keywords:
Educação; Covid-19; ensino-aprendizagem; TDIC.Abstract
The beginning of the 21st century led humanity to a change in behavior in several segments to adapt to the pandemic triggered by Covid-19. Among these transformation environments, education, although it already dealt with digital technologies at certain times, had to adapt radically to these resources. This reality required education professionals to have previously non-compulsory skills, because even those who did not work with Digital Information and Communication Technologies (TDIC) began to make use of them for the learning process at the time when facing the pandemic. In this scenario, the aim of this study is to present applications and educational resources for online work in schools. For this purpose, the methodology of the study, qualitative and exploratory, evidences the possibilities of learning strategies through digital technologies. It is observed that the digital environment, with a strategic integration of teaching-learning process and technologies, offers numerous effective resources of remote mediation for educational use.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).