INVENTIVE LEARNING AND ASSESSMENT IN VIANA'S NEW CURRICULAR FRAMEWORK: BEING = DOING = KNOWING
DOI:
https://doi.org/10.36524/ric.v10i3.2303Keywords:
Inventive learning, becoming, signs, subjectivity, evaluationAbstract
This article explores the relationship between inventive learning and assessments in the new Curriculum Framework for Viana-ES, initially relying on Kastrup, Deleuze and Guattari as the main authors for this journey between possible becoming. Theoretical elements point to the paths of this proposal, which include concepts such as invention, signs and subjectivity. As a methodology, I try to review important texts by the aforementioned authors and everyday school life in order to enhance the concepts that make up inventive learning. And so, weaving is possible becoming in order to give other possibilities of insertion in concrete practices of the assessments and inventive learning present in the Viana-ES Curriculum Framework.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Ifes Ciência
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).