CONTRIBUIÇÕES E LIMITAÇÕES DO DEVER DE CASA PARA A CONSTRUÇÃO DE HABILIDADES ESSENCIAIS, ESTUDO REALIZADO COM OS ESTUDANTES DA ÚLTIMA ETAPA DA EDUCAÇÃO INFANTIL
DOI:
https://doi.org/10.36524/ric.v10i3.2284Keywords:
education, childhood, to owe, House, familyAbstract
This article presents reflections from qualitative research on the functionality of homework in the teaching-learning process. Conducted from the analysis of interviews and questionnaires applied to teachers and guardians of children in groups 5, which reveal the opinion, feelings and reality of respondents about these duties. Its main objective is to understand how homework influences the actions that guide children's learning regarding the necessary skills to be developed at the school age of group 5 (4 years and 9 months to 5 years and 9 months), according to the Viana Municipal Curriculum and the National Common Curriculum Base - BNCC. It also questions the need and effectiveness of this resource, and discusses issues around its forms of application, and adequacy to the current reality. It reveals how much homework is still highly valued as part of the learning processes, however, little questioned. It also reveals how diligent parents are with this value, even though they are affected by the limitations of their realities.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Ifes Ciência

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).