A INFLUÊNCIA DO CURRÍCULO DE UM CURSO TÉCNICO DE AGROPECUÁRIA DE UM CAMPUS DE UM INSTITUTO FEDERAL DO BRASIL NA PERMANÊNCIA DOS JOVENS NO CAMPO
DOI:
https://doi.org/10.36524/ric.v6i2.545Keywords:
Currículo. Agricultura Familiar. Permanência No Campo.Abstract
This qualitative study aimed to verify the possible influences of the curriculum of the Technical Course in Agriculture Integrated to High School of a Federal Institute of the country on the permanence of young people in the field. The justification for the research is focused on the fact that family farming is often undeserved, with the prevalence of the agribusiness approach as the central content in the technical course studied. This focus can contribute to the exodus of students from the rural area, as well as the demotivation to use the knowledge acquired in the course to modify their surroundings in the field. From the data obtained, proposals were made to assist in the change of this reality from curricular changes in order to contribute to professional and technological education to help change the reality of the communities of the field in which those subjects are inserted.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Revista Ifes Ciência
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).