NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES
DOI:
https://doi.org/10.36524/ric.v10i1.2554Keywords:
investimentos financeiros, renda fixa, renda variável.Abstract
This study aims to identify the level of knowledge of financial investments among students at the Ifes campus Linhares, as such knowledge can be a differentiator in choosing a more profitable financial product. The research used in the study is bibliographic, by consulting articles and books that talk about financial investments and the technique for obtaining the data to be analyzed by the research is the application of questionnaires to students. The data obtained through the analysis identify that almost half of the students at the Ifes campus Linhares, specifically 42,1% of the survey respondents, claim to have low knowledge regarding the level of financial investments. When asked about their knowledge of the fixed income market, 41,3% indicated that they had low knowledge, while for the variable income market 42,6% also indicated low knowledge. From the research, therefore, it appears that there is a need to apply knowledge related to financial investments in Ifes educational institutions and possibly in schools in general.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Ifes Ciência
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).