INFLUÊNCIA DA INFRAESTRUTURA ESCOLAR NO DESEMPENHO EDUCACIONAL: ESTUDO DE CASO NA EEEFM HONÓRIO FRAGA, COLATINA/ES
DOI:
https://doi.org/10.36524/ric.v6i2.722Keywords:
infrastructure, educational performance, case studyAbstract
This article discusses the influence of infrastructure on the educational performance of students at EEEFM Honório Fraga, in Colatina / ES, through a case study. The school underwent two infrastructure changes, migrating, in 2010, from the school building with poor infrastructure conditions to a temporary warehouse. Two years later, in 2012, the school returned to work in the reconstructed building. Thus, this study aimed to verify the influence of infrastructure change on the educational performance of students. For that, questionnaires were used. There was also documentary study and photographic reports. Theoretical references are: Pisa reports, Federal Constitution, National Education Guidelines and Bases Act and Unesco reports.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Revista Ifes Ciência
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).