APRENDENDO ESTEQUIOMETRIA NO CELULAR – ESTEQUIZ – UM APLICATIVO PARA APRENDIZAGEM LÚDICA
DOI:
https://doi.org/10.36524/ric.v10i2.2422Keywords:
didactic game, learning difficulties, high schoolAbstract
Teaching of stoichiometry in high school is increasingly challenging, as students are experiencing growing difficulties in this topic of Chemistry. From collecting data through qualitative and quantitative diagnostic research using a digital form on the difficulties presented in this process by high school students from of a public school at the city of Vacaria, in Rio Grande do Sul, EsteQuiz was developed as a playful strategy for teaching Stoichiometry. EsteQuiz consists of a game of questions and answers selected to work, in addition to the topic, the main difficulties detected. The game is available free of charge and digitally, aiming to stimulate the learning of this topic, which is very important for the universe of Chemistry and is the basis for so many other topics in this science.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Ifes Ciência
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).