AGROECOLOGIA - UMA PERSPECTIVA DOS ALUNOS DOS CURSOS TÉCNICOS EM AGROPECUÁRIA DO NORTE DO ESPÍRITO SANTO
DOI:
https://doi.org/10.36524/ric.v8i1.1463Keywords:
environmental education, pedagogical project, agricultureAbstract
Studies that assess the perception of reality that students have about Agroecology can become a very important tool to verify the level of environmental knowledge that students have on the subject. In this sense, the present work aimed to know and compare the perception that students of the Technical Course in Agriculture of the Instituto Federal do Espírito Santo - Campus Montanha (Ifes) and Escola Família Agrícola de Chapadinha - Nova Venécia / ES (Efac) have related to agroecology. he target audience was made up of students in the last year of technical vocational high school (57 students), 22 students belonging to Efac and 35 students belonging to Ifes. Data collection was done through the application of an online questionnaire with closed questions. The data indicated similarities and differences in the positioning of Efac and Ifes students regarding the agroecological theme, however it is clear that the pedagogical instruments - contained in the Pedagogical Projects - used for the teaching of agroecology at Efac are more consistent and frequent in relation to the Ifes.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Ifes Ciência
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).